• 締切済み

英作文

以下の文章を英語にしたらどのようになるのでしょうか。 ぜひ参考にしたいのでおねがいします。 (1)別々の環境で生きてきた彼らは、第二次世界大戦中名誉を失ってまでもユダヤ人達を救い、今では多くの人に尊敬されている。(できれば一行で参考にさせていただけたらと思います。) (2)シンドラーと杉原は違う国で生まれ、正反対の性格だった。 (3)実業家のシンドラーと外交官の杉原は命を懸けてそれぞれの方法でユダヤ人たちを救った。 (4)戦後、シンドラーと杉原は不遇の時代を過ごすが、後に名誉を取り戻した。

• 英語

みんなの回答

• SPS700
回答No.3

#1です。晩ご飯ですよと呼ばれて、あわてて書いたので間違いの訂正です。 訂正1    hono(u)r は、honour と言うイギリス流の綴りと honor と言うアメリカ流の綴りを合わせたものです。この間違いは1にあります。4の方は合っています。 訂正2    4 の間違いは regained に訂正します。

• sayshe
回答No.2

(1) Both of them, who had lived in a different environment, saved the Jewish people during World War II even if they might lose their honor, and they are now respected by many people. (2) Schindler and Sugihara were born in different countries and their personalities were opposite. (3) Schindler, who was a businessman, and Sugihara, who was a diplomat, saved Jewish people in their own ways even if they were at the risk of their lives. (4) After World War II, both Schindler and Sugihara faced a period of misfortune, but later they restored their honor.

• SPS700
回答No.1

1. Though they had lived different lives, during the WWII they saved Jews risking their own ho(u)nor, and today (they) are respected by many. 2. Schindler and Sugihara were born in different countries, and their characters were of the opposite of each other. 3. Schindler, a business man, and Sigihara, a diplomat risked their own lives and saved Jews in their respective ways. 4. After the war, both Schindler and Sugihara had unrewarded days, but in the end they refained their hono(u)r.