• ベストアンサー

英訳してください。

お願いします。 1彼は部屋に入って明かりをつけた。 2彼女はセーターを着て、外出した。 3この新聞は10日前のものだ。捨ててくれたまえ。 4太郎はテレビをつけてボクシングの試合を見た。 5ラジオの音が高過ぎる。少し低くしてくれませんか。 6僕はこのくぎを抜くことができない。 7僕は彼の住所と電話番号を書き留めた。 8日本の家に入るときは、靴を脱ぐのが習慣です。 9辞典でその単語を調べなさい。 10それらの本を本棚に戻しなさい。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

1. He entered the room and turned on the light. 2. She put on the sweater and went out. 3. This newspaper is 10 days old. Please throw it away. 4. Taro turned on the TV and watched the boxing match. 5. The radio is too loud. Can't you turn it down? 6. I can't pull out this nail. 7. I wrote down his address and phone number. 8. It is customary to take off your shoes when you enter a Japanese house. 9. Look up the word in the dictionary. 10. Put back those books on the bookshelf.

drinker325
質問者

お礼

御回答有り難うございますm(_ _)m