海外の出版社へ英語のメールを送りたいです。イラストレーターをしているものです。

このQ&Aのポイント
  • イラスト5点の依頼について行き違いがあり、価格に関する誤解が生じました。相手は5点=△△円、私は1点△△円×5と認識していました。
  • 誤解は私の勘違いであり、この件に関しては価格の追加請求を行いません。ただし、他のクライアントにはこの金額を口外しないでください。
  • 私はあなた方を信頼しています。イラストは明日中に修正してデータを再送致します。
回答を見る
  • ベストアンサー

海外の出版社へ英語のメールを送りたいです。

イラストレーターをしているものです。 少し長い文ですが英語に訳していただきたいです。 今回イラスト5点の依頼を頂いたのですがこのイラスト料について行き違いがありました。 相手は5点=△△円のつもりで、私は1点△△円×5 だと理解していたのでその件についてのメールです。 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー 私はイラスト料について勘違いをしていたようです。 通常、他のクライアントからは1点につき約○万円もらうことが多いため 最初のメールに書いてあったイラスト料△△円を1点につきの値段だと思っていました。 今回の依頼は私にとってとても嬉しいものであり、 そして勘違いしてしまったのも私の方なので値段について これ以上の請求をするつもりはありません。 しかし他のクライアントには申し訳ないので 今回の金額について他で口外しないと約束して下さい。 もし何らかのきっかけでこの金額でやったと分かったら 「うちもこの値段でやって下さい」と言われてしまうので… あなた方を信頼しています。 それではイラストは明日中に直してデータを送りなおします。 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー 以上です。長文ですがよろしくお願いします。

noname#176057
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • SPS700
回答No.1

It appears that I misunderstood you concerning the illustration fee. Most of my clients pay per single item, so I assumed that the fee of △△ was also per a single item. I am happy to receive your request, and I am the one who did not understand what you meant, so I plan to press this issue any further. But I am afraid my other clients may not be pleased to know what transpired between us, and I want you to promise to keep this just between us. As soon as they learn our price, they are bound to say, "Give us also that price." I trust you. The corrected illustrations will be sent tomorrow.

質問者

お礼

お礼が遅くなってしまい申し訳ありません。。 この件は皆様が翻訳して下さったおかげで無事に解決できました。 ありがとうございます。 とても助かりました。

その他の回答 (2)

• nochi3
回答No.3

It seems that I misunderstood your illustration charges. I believed that its charges are xx En for each work as you showed in your first mail. I’m glad to have this offer therefore I don’t intend to request its charges more than the above, because it is me that I have confused myself. However, I think I’m not able to look at myself in the mirror to the other clients. I hope you will promise me not to tell it in this field. If value of this work would be found out in any opportunity, I would be told as follows. “Please create with this price for ourselves “. I believe in you. If so, I send the illustrations again after modifying tomorrow. どうかご参考に!

参考URL:
http://eow.alc.co.jp/search?q=%e7%94%b3%e3%81%97%e8%a8%b3
質問者

お礼

お礼が遅くなってしまい申し訳ありません。。 この件は皆様が翻訳して下さったおかげで無事に解決できました。 ありがとうございます。 とても助かりました。

回答No.2

Thank you very much for making an order. Howvere, I believe you misuderstood the payment. I normally charge XXXJPY per item but you seemed to took it XXXJPY per order. But I am not going to charge you normall chage, which is XXXJPY×5 for this order, since I believe I mislead you about the charge in the email message I sent you and charge you what you have agreed to pay. But please do not disclose this deal to anyone, otherwise other potential cliants will expect the same deal. Thank you very much.

質問者

お礼