• ベストアンサー

次の日本語を英訳して下さい。

『ビデオカメラを中国にEMSで発送しようと試みましたが、リチウム電池が同梱されているため航空便で発送できないと郵便局に言われました。船便郵便発送は可能なようですが、配達されるまで2か月かかるとのことです。 リチウム電池を取り除いた状態でしたら航空便で発送できます。 しかし、リチウム電池単体は航空便・船便ともに発送不可です。 2か月かかりますが発送してもいいでしょうか? それともビデオカメラ本体のみ発送しますか? 今なら取り消しも間に合いますよ。』

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • nochi3
回答No.1

We tried to ship a video camera to China by EMS, however our postal office told that air mail was available due to including a lithium battery in it. I am told that it takes 2 months to reach there it may be possible to send via sea mail though. We can ship by air if we take a battery away from camera. However regarding a lithium battery itself,neither air mail nor shipping services are available. May we send a camera though it takes 2 months? Otherwise shall we send a video camera itself only? Cancellation is not too late yet.

参考URL:
http://eow.alc.co.jp/search?q=%e4%bb%8a%e3%81%aa%e3%82%89