• 締切済み

お教えくださいませんか

SayHelloTUの回答

回答No.2

Hello! > 1、わたしがこのことを__(頼める?頼まれる?)のは彼しかいないのです。   どちらですか。お願いいたします。 In this case, you can use only「頼める」. When I will ask him ⇒「頼める」 When I will be asked from him ⇒「頼まれる」 but, proper Japanese ⇒ 「わたしがこのことを頼むことができるのは彼しかいないのです。」 > 2、「そう」について、「ない」の否定表現がありますか。すみませんが、具体的な   内容を覚えません。 Sorry, I can't understand what you mean. Would you mind explaining with an example?