• ベストアンサー

red-eye flight

sillywalkの回答

• sillywalk
回答No.7

Oxfordの新語辞典にred-eyeという名詞で使われるという説明が載っており、由来も書いてあります。 In colloquial use: an overnight flight, especially one on which the traveller crosses one or more time-zones. So named because the passengers can be expected to arrive red-eyed from lack of sleep. 次は名詞のred-eyeを使った例文です。 Three days ago I flew in on a red-eye from New York.

runbini
質問者

お礼

回答をありがとうございます。 > especially one on which the traveller crosses one or more time-zones. なるほど。そういう事だったのですか。