• ベストアンサー

「世界に目を向ける」というには!?

自分の視野を広げるために、国内のことだけでなく「世界に目を向ける」と言いたい時は、どう表現すると自然ですか?? 教えて下さいm(__)m

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#18526
noname#18526
回答No.2

In today's world it is necessary to look at the problems and challenges which society faces from a global perspective. Countriesand cultures which until quite recently many people believed were far away andof little or no concern to their lives have suddenly become very immediate, closeand important. If there is such a thing as 'globalisation' in the early twenty-first century then we must be able to look at the world perspectives other than our own familiar ones. We must understand that much of what happens today in politics, economics and society is interconnected. What happens overseas is not remote. It can have a great impact on our lives. http://216.239.63.104/search?q=cache:Wrs-MDspGgEJ:www.econ.tamacc.chuo-u.ac.jp/html/gakubuguide/2004/gaikokugo.pdf+%22%E4%B8%96%E7%95%8C%E3%81%AB%E7%9B%AE%E3%82%92%E5%90%91%E3%81%91%E3%82%8B%22+%22look%22&hl=ja ------------ ■この文章中、 If there is such a thing as 'globalisation' in the early twenty-first century then we must be able to look at the world perspectives other than our own familiar ones. 21世紀初頭にグローバリゼーションなるものが起こるとすれば、私達は見慣れたものよりむしろ世界に目を向けることができなければなりません。 "look at the world perspectives" これでどうでしょうか。

その他の回答 (2)

• pyunmaru
回答No.3

前の文章とのつながりが不明なのではっきりと言えませんが、例を挙げておきます。 Watch the Big PictureまたはThink It Globally

rinngo10432ahiru
質問者

お礼

ありがとうございます。 参考にさせていただきます。

• kochory
回答No.1

broaden one's sight worldwide などどうでしょう