• ベストアンサー

これらの日本語をどう英語で表現しますか?

次のカッコ内の文章を英語でどう表現すればいいでしょうか? 「簡単な分数と方程式の問題を3問ほど出して下さい」 「大小の数字を読む練習をしたいです。外国の人口を読みあげたいので5カ国分ほど準備して下さい。小数のある数字を読みあげたいので5つほど準備して下さい」 「Aという言葉とBという言葉はどう使い分けたらいいですか」 (AとBはある単語が入る、talk ,speakのような似た意味のことばの使い分けを尋ねる際に聞きたい) よろしくおねがいします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • rinrin717
回答No.3

Please give me several easy questions of a common fraction and an equation. I'd like to take a practice reading big or small numbers. So I'd like you to prepare data for each number of population of at least five countries. I'd appreciate you if you could do that using each figure with decimals・・・って人口で小数点? 一人分にも満たない数のデータってあるんですか?. That's because I especially hope to practice reading them. Please tell me how to use A or B like "talk or speak" between similar words because I have no idea about what points are differ from each other. ぜひたくさんの回答から良い文を得てください。お役に立てれば幸いです。

omezhru
質問者

お礼

ありがとうございます。 参考になりました。

その他の回答 (2)

• cbm51901
回答No.2

「簡単な分数と方程式の問題を3問ほど出して下さい」 "Please provide me with three questions that inolve simple fractions and equations." 「大小の数字を読む練習をしたいです。外国の人口を読みあげたいので5カ国分ほど準備して下さい。小数のある数字を読みあげたいので5つほど準備して下さい」 "I would like to practice reading large numbers and small numbers. Please supply me with the populations of five foreign countries, so that I can read the numbers aloud. Also please provide me with five figures that have decimals, for me to read them out." 「Aという言葉とBという言葉はどう使い分けたらいいですか」 "What determines whether to use A or B, in different kind of situations."

omezhru
質問者

お礼

noname#204809
noname#204809
回答No.1

「簡単な分数と方程式の問題を3問ほど出して下さい」 Please give us(me) 3 simple questions of some equations and fractions. 「大小の数字を読む練習をしたいです。外国の人口を読みあげたいので5カ国分ほど準備して下さい。小数のある数字を読みあげたいので5つほど準備して下さい」 I would like to practice accurate reading of large and small numbers(figures). Please could you give me 5 examples of numbers of population of 5 countries as I would like to practice reading large numbers. Please also give me 5 examples of numbers with decimal arithmetic as I need to practice reading them too. 「Aという言葉とBという言葉はどう使い分けたらいいですか」 How do you distinguish "A" from "B"?

omezhru
質問者

お礼