私の答えは

このQ&Aのポイント
  • 私が英語に翻訳してもらいたい文です。日本の魅力を知ってもらいたいと心から思っています。
  • 私はバンドをしており、そのバンド名が日本で注目されることを期待しています。
  • 私は3.11の地震と津波で多くの悲しみを経験しましたが、それを乗り越えて未来への希望と力に変えていきたいと思っています。将来は学校の先生になり、自分の経験を通じて多くのことを教えることができればと願っています。
回答を見る
  • ベストアンサー

この文章を英訳していただきたいです。

私では↓文章を英語にする力がありません...なのでどうかお力添えお願い致します! ○○さんが日本に来て、私が案内するのであれば、英語の勉強を沢山しなければいけませんね...!!日本の魅力を知ってほしい気持ちを糧にして頑張ります! バンドをしているのですね!!!それは凄い!そのバンド名は日本で注目されると思いますよ!注目されるということはミュージシャンにとって有利だと思います! 私も自然災害は神様のテストだと思います、なので私達はそのテストの答えを探さなければなりませんよね! 私は3.11の地震と津波で家を失い、学校の後輩を失い、友ともばらばらになりました、けれどこの経験があったからこそ未来へ伝えられる事は沢山あります、なので私は将来、学校の先生になろうと思っています。先生になって、失ってから気付くものの多さや、世界の人々が日本を心配し助けてくれたこと、生きてさえいれば可能性は消えないこと、など、私だから教えられる事を教えたいと思います! あ、もちろん学校の勉強もきちんと教えられるように勉強頑張ります! これが私の答えです。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • SPS700
回答No.1

If ○○ is coming to Japan and I am to be the guide, I better get busy learning English! I will do my best based on the wish that I can show you how charming Japan is. So you are in a band. That's great! The name is likely to attract attention in Japan. And that I hope is to your advantage as a musician. I also think a natural disaster is a divine test, so we have to look for the answer. I lost my house, my younger schoolmates in the earthquake of March 11, and my friends are scattered leaving the familiar area. For the experience, I have a lot to pass on, and I want to become a teacher. As a teacher, I can talk about how many things we begin to appreciate after we lose them, how people around the world were sympathetic toward Japan, and how being alive makes one realize how many possibilities there are. Needless to say, I will try to be a competent teacher of the academic subjects I choose. That is my answer.

sasanoki_saisai
質問者

お礼

お礼が遅くなってしまってごめんなさい(´-ω-`) 回答ありがとうございました!参考にさせていただきました!