• ベストアンサー

至急英訳してください!!

できるだけ易しい英語でお願いします!! 「学校の制服は、生徒としての意識を高める働きがあります。 その証拠に、生徒が自分の所属校に誇りを持つような名門校では制服支持の向きが強いといわれています。 つまりそれは、愛校心を育むことにもつながります。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

A school uniform has a function to enhance the student's sense of belonging. As proof of this, it is said that in prestigious schools students are proud of, there is a tendency that they like wearing a school uniform. In other words, wearing a school uniform leads to nurturing love for their own school.

ottyamu
質問者

お礼

ありがとうございました!