How to Write an English Profile for an International Community Site

このQ&Aのポイント
  • I want to write a profile in English for an international community site that is the equivalent of a Japanese community site where I currently play.
  • I registered for the international version of the community site, but someone else had already registered with my usual handle name, so I had to register with a different name.
  • I am thinking of including the following sentence in the profile on the international community site: 'I go by [Your Handle Name] on [Community Site Name], which is the equivalent of [Japanese Community Site Name].' However, I am not sure what English sentence to use.
回答を見る
  • ベストアンサー

プロフィール文を英語で書きたい

現在日本のとあるコミュニティサイトで遊んでいます。 そのコミュニティサイトが海外にも進出しましてそちらにも登録したのですが、 私が英語がまったくできず行き詰まったため質問に参りました。 海外版ではいつも使っているハンドルネームが別の方が既に登録していたらしく 登録できなかったので別名で登録しました。そのため 海外のほうのコミュニティサイトのプロフィールの文章に、 「□□(海外のコミュニティサイト名)の 日本版にあたる◯◯(日本のコミュニティサイト名)では △△(自分のハンドルネーム)と名乗っています。」 という文章を入れようかと思っております。 その場合どのような英文を入れれば良いのでしょうか? その他の文章は翻訳サイトで翻訳し、 「私は英語を話すことができません。この文章の作成は翻訳サイトを使いました」 と断りも入れてあるのですが、 名前の部分が変な表現になってしまったらどうしようかと思っております。 どなたかお時間のある方、ご助言頂けますと助かります。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#175206
noname#175206
回答No.1

In Japanese local community ◯◯ of □□, my online name is △△. でいいんじゃないでしょうか。

LuLu77
質問者

お礼

ご回答有難うございます。 参考にさせて頂きます。