• ベストアンサー

gottaなど

’を使わず略す口語的な言い方は、 wanna be+gonna の他にどんなものがあるのでしょうか? 教えていただきたいです(^∀^)ノ

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cincinnati
回答No.1

Wikipediaの以下のページに掲載されています。 http://en.wikipedia.org/wiki/Relaxed_pronunciation#Of.2C_have.2C_and_to could have: [ˈkʊɾə], coulda must have: [ˈmʌstə], musta should have: [ˈʃʊɾə], shoulda would have: [ˈwʊɾə], woulda it would / it would have: [ˈɪɾə], itta can i have: c'ive (hard "c") a lot of: [əˈlɑɾə], a lotta kind of: [ˈkaɪɾ̃ə], kinda out of: [ˈaʊɾə], outta sort of: [ˈsɔɹɾə], sorta going to: [ˈɡʌnə], gonna got to: [ˈɡɑɾə], gotta have to: [ˈhæftə], hafta want to: [ˈwɑɾ̃ə], wanna ought to : oughta did you: [ˈdɪdʒə], didja did you / do you: [ˈdʒə], d'ya don't you: [ˈdoʊntʃə], doncha got you: [ˈɡɑtʃə], gotcha get you / get your: [ˈɡɪtʃə], getcha would you: [ˈwʊdʒə], wouldja

einemomo
質問者

お礼

わぁいっぱいありますねぇ! 参考にします(^∀^)ノ ありがとうごさいました!