英語学習者のつまづきと理解のギャップ

このQ&Aのポイント
  • 英語学習者のつまづきと理解のギャップについて
  • ゲンタの英語学習における問題点と教師の誤解
  • 教師と学習者のコミュニケーション不足の影響
回答を見る
  • ベストアンサー

英語得意な方、手を貸してください;;

英語が本当に苦手です>< 日本語で書いた論文を英語にしなければいけないので、助けてください;; 次の文を英語にしていただきたいです・・・(半分などでもいいのでお願いします!!) ゲンタは人なつっこくて教師もゲンタに対しては笑顔が見られる。成績下位の生徒の中でも、答えを引き出そうという姿勢が見られ、ゲンタも一生懸命答えようとする姿が印象的であった。しかし、英語は大の苦手ということで、プリントなどの様子を見ているとbe動詞の理解も曖昧であった。教師は今回のCFを通してゲンタがwhichの文については理解できたと答えているが、実際ゲンタは4で“which bus”の部分を訳せただけで、他の文法や単語の意味について分かっていないため、チェックテストでは全文を訳することができなかった。今回のケースでは教師がゲンタのつまづきの原因をwhichの部分の訳し方のみであると判断している一方、ゲンタは文全体の意味が分かっていなかった。このように教師が学習者のつまづきの原因を勘違いしていると、CFは意味をなさず、学習者の理解にはつながらない。5で教師は一応全文の訳を言っているが、訳し方の説明はなかった。よって、ゲンタはどうしてそうなるのか分かっていないので、きっと頭に残らなかっただろう。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

Dear Karikariko I don't understand why you didn't use the state-of-art technique which translates Japanese to English. The machine would have told you almost all your request in a second. The following sentences are a product of the machine although only a small part of which has been modifed by me. Genta is personable and the teacher gives his smile for him. The posture said that the teacher would draw out the answer in the student of the subordinate position was seen, and Genta's appearance to try to answer hard was impressive. However, Genta reportedly said that English was his the weakest subject and judging from his appearance when he saw the the print etc.his understanding of the be verb was also vague. Although the teacher said through CF, Genta understood the sentence with "which", he was able to translate only the part of “which bus" at No.4, and he did not understand about the meaning of other grammars and words so he chould not translate the entire sentence at the check test. In this case while the teacher was judging the cause of his stumble only how to translate the part of "which” he did not understand the entire sentence. When the teacher is misunderstanding the cause of learner's stumble like this, CF is not significant, and not connected with the learner's understanding. Although the teacher said briefly the translation of the full text at No.4, he did not explain how to translate the whole sentence. Therefore, Genta did not understand the way of translation, so it surely did not have remained in his head .