• 締切済み

NHKの「囲碁の時間」の古いエピソードはどこかで手に入れますか?

NHKの「囲碁の時間」の古いエピソードはどこかで手に入れますか? 探しているのは、80年代や90年代のやっつなどです。よろしく御願いします。 ニック ストックホルム、スウェーデン

みんなの回答

noname#210617
noname#210617
回答No.1

Hej, Nick. NHKアーカイヴスに1981年4月以降のものが保存されているのはわかりました。 ただし、まだ一般公開できる状態にはなっていないようです。 Video、やDVDなどのメディアでも販売されていません。 Text Book も古本を探すしかないでしょう。 You can search NHK Archives to find the program stored. http://archives.nhk.or.jp/chronicle/search/?q=%E5%9B%B2%E7%A2%81%E3%81%AE%E6%99%82%E9%96%93&o=1&np=20&or=d You will find the program after the spring of 1981 were stored. But they are still not opend to public, due to copyright issue or somthing like that. The program is broadcasted only one time, and not released in Video or DVD format. The only thing we can do is to search old text book of "Igo koza" in second hand market.

skye10
質問者

お礼

返答ありがとうございます。And your english is much better than my japanese :) I found some material on youtube. Maybe I should try my luck with NHK directly, too. / Nikk