• 締切済み

高2英語 プレゼン

こちらの文章を高校レベルの英語で英訳して頂きたいです。 (本の内容) 11歳の誕生日に自分が魔法使いであることを知ったハリーポッターという少年がホグワーツ魔法魔術学校に入学し、校内に隠されている賢者の石の秘密に迫るために仲間と協力して様々な試練を乗り越える話です。 (オススメポイント) 1.ハグリッドから9と4分の3番線のチケットを渡される所 2.ネビルが寮を抜け出そうとする3人を止める所 3.最後にグリフィンドールが年間優勝する所 (伝えたいこと) 人間が生きる上で「愛」「友情」「信頼」「絆」がとても大切なものだということ。 なぜならハリーポッターは多くの人々との出会いを通じて成長することができたから。 私の文章におかしな部分がありましたら少し変更して頂いても構いません。 長い文章ですがよろしくお願い致します、、。

• 英語

みんなの回答

• f272
回答No.1

翻訳機にかけたらこうなったよ。あとはちょっと手直しすればそのまま使える。 (Book Description) This is the story of a boy named Harry Potter, who discovers on his 11th birthday that he is a wizard and enters Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry, where he works with his friends to overcome various challenges in order to discover the secret of the Philosopher's Stone hidden within the school. (Recommended points) 1. the part where Hagrid gives him a ticket for the nine and three-quarter line 2. the part where Neville stops the three of them from escaping the dormitory 3. when Gryffindor wins the yearly championship at the end. (What I want to say) That love, friendship, trust, and bonds are very important in human life. Because Harry Potter was able to grow up through meeting many people.