Why I Believe Studying Hard is My Duty

このQ&Aのポイント
  • I believe that my responsibility is to study hard because my dream is to follow in my father's footsteps as an architect.
  • To achieve this, there are three things that I need to do: Firstly, I need to take my high school classes seriously as they will significantly help me in my entrance exams. Secondly, I must get into a good university. Lastly, after entering university, I need to study diligently to obtain my architect's license, which is a challenging exam.
  • Based on these three points, I have come to the conclusion that my duty lies in studying hard.
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳お願いいたします

私は自分の責任は勉強を熱心にすることだと思います。 なぜなら、私の夢は父の仕事を受け継ぐことだからです。 彼の仕事は建築士で、それになるのは簡単なことではありません。 だから、私はそのために3つのことをしなければなりません。 一つ目、私は高校の授業をしっかり受ける必要があります。 先生によると、授業をしっかり受けると入試にとても役立つそうです。 二つ目、私は良い大学に入学しなければなりません。 三つ目、入学後私は建築士の資格を取る勉強を熱心にする必要があります。 なぜなら、私の父は一級建築士で、彼のようになるには難易度の高い試験を受ける必要があるからです。 これら三つのことから、私は自分の責任は勉強することだと考えました。 ------------------------------------------- 以前も同じ文を英訳してもらったのですが、僕の説明不足だったのでもう一度投稿させていただきます。 (注) •おかしいと思う文は変えていただいても構いません。 •最初は I think my duty is to study hard から書き始めてください。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

英語を専門にしていないので、ご参考です。 I think my responsibility is to do study hardly, cause taking my father's job is my dream. He is an architect, and it is not easy to become of him. So then, I have to do 3 things as follows. 1. I should take the class of high school very well. According to some teachers, taking classes and lessons firmly help an entrance examination of upper school. 2. I should graduate an approximate university. 3. I should have hard work to get the quality of architect in the university. My father got qualified architect of first class, and It needs to pass high level, difficult examination to get the quality, like My father's. I think my responsibility is to study from those three reasons. Duty は使いませんでした。日課や決まりごとや職務範囲ではなく、やるべきことのような意味合いではresponsible だと思います。 良い大学、というのは難しいので意訳しています。 大学に入ること、という部分はenterにすると、大学の構内に通うことを意味するので、卒業することと置き換えました。 一級建築士は、Certified professional engineer of architectureとも言いますが、建築士協会の用語からQualified~としました。余談ですが、一級建築士を目指すなら大学院まで考えたほうがよく、科目免除などの条件があり限られたコースになりますので大学はよく選ぶ必要があります。

kohaku526
質問者

お礼

ありがとうございます