• ベストアンサー

大至急お願いします!!!

明日英語のテストなんですが、文を読んでてラストから2行目のthisが何を示しているか分からないことに今さら気付きました。誰か教えてください。お願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.2

This story emphasizes / that you never know / when your experiences will prove to be valuable. // Steve Jobs was open-minded / and curious about the world, / collected (?) diverse experiences independent of their short-term benefits, / and was able to tap into his knowledge / in unexpected ways. // [This] is a sharp reminder that the more experiences you have / and the broader your knowledge base, / the more resources you have from which to draw. // ラストから2行目の [This] はSteve Jobs was open-minded and curious about the world, collected diverse experiences independent of their short-term benefits, and was able to tap into his knowledge in unexpected ways. のことを指していると思われます。 つまり、[This] は以下のように置き換えることが出来ます。 [(The fact) That Steve Jobs was open-minded and curious about the world, collected diverse experiences independent of their short-term benefits, and was able to tap into his knowledge in unexpected ways,] is a sharp reminder that the more experiences you have and the broader your knowledge base, the more resources you have from which to draw.

その他の回答 (1)

回答No.1

写真が小さくて読めません!!!