なぜ日本ではフットサルはマイナーなスポーツなのか?

このQ&Aのポイント
  • 日本ではフットサルがマイナーなスポーツとなっている理由は、ルールの難しさと日本代表チームの弱さ、そしてTV放送の少なさが挙げられます。
  • しかし、近年の日本代表の好成績により期待が高まっており、フットサルの人気も上昇しています。
  • ジーコ率いるフットサル日本代表は強くなり、世界ランキングで過去最高の10位になるなど、将来性も期待されています。
回答を見る
  • ベストアンサー

英作です。

本当に困っています。 助けてください。 2つのセンテンスの英作をお願いできないでしょうか? 非常に困っています。 (1)さて、世界ではフットサルは非常にポピュラーなスポーツです。しかしながら、なぜ日本ではマイナーなスポーツなのでしょうか? これはルールの難しさと、日本代表チームの弱さが原因です。またTV放送が少ないのも要因です。 しかしながら近年日本代表の好成績により期待が高まっています。 (2)ジーコ率いるフットサル日本代表を紹介します。 ジーコがヘッドコーチに就任しフットサル日本代表は強くなりました。 世界ランキングで、日本代表が過去最高となる10位になりました。これまでの日本代表の世界ランキングの最高は12位でした。 非常に期待できるチームです。皆さんもぜひ期待して欲しいと思います。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.1

(1) Now, although "futsal" is a very popular sport globally, it remains a minor sport in Japan. Why? This is because the rule is too cmplex and that Japan's national squad had been insignificant until recently. Another factor is that there is little TV coverage. Even so, the expectations have been rising in the last few years fueled by the good results achieved by the national squad. (2) Let me introduce the Japan's national squad led by Zico. After Zico assumed the role of the head coach for the Japan's futsal team, the team has become strong. Japan is now ranked 10th in the international ranking. Before Zico came, Japan's highest world standing ever, had been 12th. The national squad holds promise. I sincerely wish you support the players with high expectations.

chemchem6577
質問者

お礼

本当に助かりました。 ありがとうございました。