• ベストアンサー

RealPresenter無償版の使い方?

参考書、マニュアル、WEB等があれば教えてください。 よろしくお願い致します。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • asuca
回答No.2

>RealServerマシンにインストールする必要があるのでしょうか? 英語マニュアルによるとシステム条件としては the latest version of RealNetworks RealPlayerィ * a compatible Internet browser, such as Netscape Navigator・v 4.51 or later, or Microsoft Internet Explorer・v 4.01 (Service Pack 1) or later * Microsoft PowerPoint 97 or 2000 * a compatible video camera and video capture card, or a USB camera, if you wish to record video for your presentation * a microphone * speakers or a set of headphones connected to your sound card * a video camera or other video device (such as a VCR or DVD player) * a MAPI-enabled e-mail program is needed if you want to use notification と言うことですので特にreakserverにインストールしなければならないということはありません。 設定の段階で、 RealServer Host Name or IP Address- the IP address or name of the RealServer RealServer User Name-your user name for the RealServer RealServer Password-a password that verifies you to the server RealServer Port-the port number used to connect, if different than the default (554) などを設定してやれば問題ありません。

その他の回答 (1)

• asuca
回答No.1

参考URLよりユーザーズガイド(英語版) 日本語のREAD MEなどが入手できます。

参考URL:
http://service.jp.real.com/help/library/encoders.html
pi-suke
質問者

補足

もしご存知でしたら、教えて頂きたいのですが、RealServerマシンにインストールする必要があるのでしょうか?