Is Global Warming Making It Easier to Access Reserves of Oil, Gas, and Precious Metals?

このQ&Aのポイント
  • Global warming is causing ice to recede, making it easier to access reserves of oil, gas, and precious metals.
  • The melting of ice due to global warming has led to increased accessibility to reserves of oil, gas, and precious metals.
  • One consequence of global warming is the receding ice, which has facilitated access to reserves of oil, gas, and precious metals.
回答を見る
  • ベストアンサー

受動態?

Grobal warming is causing ice to recede, and that's made it easier to get to reserves of oil, gas, and precious metals. 日本語訳は「地球温暖化が(北極の)氷を溶かしオイル、ガス、に対する希少金属に対するアクセスを容易にしている」といった内容のものでしたが、後半の that's made it easier to get to ~の部分が受動態になっていて文法的な構成がわかりません。  たとえば、I think it easier to get ~といった通常の第5文型の受動態と考えてよろしいのでしょうか。 受動態だとすると動詞の行為の対象が地球温暖化となって意味が分かりません。 質問の内容がまとまっておらず、申し訳ありませんが文法的な解説を中心に回答をいただけたら幸いです。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

ここでは単純に that HAS made it easier という現在完了の短縮形です。 後はおっしゃるように,make it easier to ~という SVOC で,形式目的語が使われています。

hachi1998
質問者

お礼

目からウロコでした。完了形の短縮だということに思いも至りませんでした。 ありがとうございました。