The Relationship Between Assets and Happiness

このQ&Aのポイント
  • Having more assets tends to be related to a higher level of happiness.
  • The connection between assets and happiness is not always straightforward.
  • Understanding the phrase 'at least in rough way to' is unclear in this context.
回答を見る
  • ベストアンサー

rough way to

the propensity to get a chance to be happy is related at least in rough way to the (持っている資産). (申し訳ないです,最後のところは英文を覚えていません) 詳細はうろ覚えで申し訳ありませんが,こういった表現の英文に出会いました。 持ってる資産が多い方が幸せになる傾向にあるって感じの内容でしたが, at least in rough way to のところをどう解釈していいかわかりません。 助けてください。 ちなみに,この後には資産の量によって幸せになった例と そうでもない例が続いていました。 こちらもうろ覚えゴメンナサイ。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • SPS700
回答No.1

幸福への道を何となく選んでしまう傾向というのは、少なくとも「大雑把には」金持ちへの道に無関係ではあるまい。

ca_kurumi
質問者

お礼

ありがとうございました!