• ベストアンサー

文明開化あたりの話しを英訳してください。

西洋剃刀が使われるようになったのは明治時代の始めです。 横浜に入港したイギリスの軍艦が、西洋式の理容技術を伝えました。 日本の鍛冶職人は、伝統的な刃物技術を生かして西洋剃刀を作りました。 日本には古来から「日本剃刀」がありましたが、「西洋剃刀」も 広く普及することになります。 1940年代前後までは、西洋剃刀を作るメーカーもたくさんありましたが、 現在はわずか1件だけになってしまいました。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • mabomk
回答No.2

ご無沙汰でした、余り推敲しておりません、完璧ではないと思いますが(泣)、日本の刃物技術を「鍛造技術」としました、これで良いのかどうかはそちらでご判断下さいませ。 It was in the earliest Meiji era that western razors came into use in Japan along with western-style haircut technique first introduced by British battleship called at Yokohama. Taking advantage of the traditional cutlery forging technique Japanese blacksmiths started to manufacture western razors. Since then western razors came popular in Japan while we had own Japanese razors since old times. Though there were many western razor makers before 1940’s, only one maker remains to produce western razors.

arigatou_Japan
質問者

お礼

いつも的確な表現でとても勉強になります。また宜しくお願いいたします。ありがとうございました。

その他の回答 (1)

• sayshe
回答No.1

Western razors came to be used at the beginning of Meiji era. British warships that entered Yokohama conveyed the western style haircut technique. Japanese blacksmiths made the best use of traditional cutlery techniques and made western razors. Though there were "Japanese razors" in Japan from old days, "western razors" spread widely, too. Though there were a lot of western razor manufacturers until about 1940's, there is only one manufacturer now.

arigatou_Japan
質問者

お礼

ご回答に感謝いたします。ありがとうございました。