• ベストアンサー

英語で「二頭身の雪だるま」はなんて言うのですか?

英訳で困っているのでどなたか教えて下さい。 「日本の雪だるまは二頭身です。ドラえもんみたいな感じでかわいいよ」 欧米の雪だるまは三頭身ですよね。日本はふつう二頭身ですが それを英語で説明したいのですが・・・どういう表現になるのでしょうか?

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#175206
noname#175206
回答No.2

A Western snowman is made of three snow balls and a Japanese snowman is made of two snow balls. Both are cute and Japanese one looks like Doraemon as bellow; http://golog.nifty.com/cs/catalog/golog_article/catalog_003071_1.htm?page=2 みたいな感じでもいいかもです、

ri-ro-n
質問者

お礼

snow balls!コロコロしたイメージで二頭身って感じですね。 それとすごく可愛い画像まで^^ありがとうございました!

その他の回答 (1)

• sayshe
回答No.1

<訳例> 1. A Japanese snowman consists of two parts - a head and a body-and-leg unit, while a Western one consists of three parts - a head, a body and legs. It looks cute like Doraemon. 2. Unlike a Western snowman which is made up of three parts - a head, a body and legs, a Japanese snowman is made up of only two parts - a head and a body-and-leg unit. It looks cute like Doraemon.

ri-ro-n
質問者

お礼

ありがとうございます! なるほどーtwo-partsにthree-partsなのですか。 参考になりました。