• ベストアンサー

アメリカ人の彼氏への年賀状の文例(英語)

を送りたいのです。 英語で長文を書きたいのですが、色んなサイト調べても短文の英語ばっかりで 一つ一つ合わせて書こうとすると何か無理矢理感があって・・・ でも何を書けばいいのも分からず・・・ 出来れば甘い感じで これからも貴方のそばにいるとか 貴方は一人ではない、私がいること忘れないでとかは入れて欲しいです。 彼氏がもらって嬉しい言葉ならなんでも・・・ 作っていただけないのでしょうか・・・? 新年の挨拶にぴったりの英文を教えてください;; よろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.4

Happy new year! We experienced many things last year ・・・. Let's get over difficulties together this year no matter what they are. Thank you for loving me. Continue to love me as you did. I will always be beside you as long as you need me. You are not alone! Remember you have me. Let's continue to be together in the future. I hope we will be able to make a lot of wonderful memories together this year. My best regards.

その他の回答 (3)

noname#175206
回答No.3

補足、承りました。#1です。 Happy New Year! We have a lot of things last year, good, bad, fortunate, unfortunate and so on. I really want to thak you for your big and kind love to me. Please promise me you'll love me forever! I'm with you as long as you need me. You must know you can never be alone. Don't forget I'm always with you. Let's live together until the death parts us, hahaha. I wish we'll have a lot of fun together like the previous year. I say this again with all my heart, Happy New Year! といったところですかねえ……。いまいち、歯が浮かないなあ。

回答No.2

OK. Is he living in Japan or the US? My guess is that your American boyfriend probably doesn't know such a Japanese traditional custom to write a post-card to celebrate a new year. Well, some folks in foreign countries might send the post-cards to friends or families, but probably not in the way Japanese people do. I think it would be great for you to send a post-card to him for a new year. Anyway, we need to know what kind of letter you have in your mind. You can write them down in Japanese, so that the folks here can offer you help for English translation.

回答No.1

すんません、日本語でいいんで、文例出してもらえないでしょうか? 嘘書いてしまったら大変なんで。英語的にどうこうとか、考えなくてもいいですから。できるだけ歯の浮くように工夫してみますんで。  ……と皆さん、思っておられるに違いない。うん、そうに違いない。

true_heart
質問者

補足

あけましておめでとう 去年は色々あったね・・・ 今年は何があっても一緒に乗り越えていこうね 私を愛してくれてありがとう これから変わらずに愛してね 貴方が私を必要である限りはずっとそばにいるからね? 貴方は一人じゃないんだよ? 私がいる事忘れないでね? これからもずっと一緒にいようね 今年はいい思い出たくさん作れたらいいね 今年もよろしくね♪ という感じで大丈夫のでしょうか? 足してくれても構えませんので、通訳よろしくお願いします。