• ベストアンサー

英訳お願いします。伝えたいことが伝えられない。。。

duosonicの回答

• duosonic
回答No.1

こんにちは。 お察しするところ、flower_24さんは今回このカテをご利用になるのが初めてのようなので、お知らせしておきます。 このカテゴリーでは「丸投げ ⇒ 削除」が大変が厳しいので、「これを訳して欲しい」はご法度です。Yahoo!やExciteの翻訳マシーン結果をそのまま載せて「訳してみた」とのたまうタチの悪い質問者も散見されますが、本当にマトを得た回答を希望するのなら、まずご自身が訳してみて、それをもって「自分でこう訳したのだが、ここはこれで良いか?もっと相応しい言い回しがあるか?」という聞き方をなさって下さい。でないとベテラン回答者は寄り付きません。 完璧に近い訳を期待している回答者はいませんのでご心配なく。

flower_24
質問者

お礼

ご親切に教えてくださいましてありがとうございます。 私なりに英語で書いてみました。 まず、誉め言葉に対して謙遜について、この場をお借りして。 I'd like to explain about Japanese people. Because I couldn't explain about me(and Japanese woman). I mean..."Japanese soul" and "Japanese heart". Japanese people are thinking "a virtue of about modest and humble". for example a man praises a woman. man said > "You are perfect". If a woman said >"Thank you". It think arrogant human nature in Japanese. If I said "thank you". It means it is arrogant woman in Japan. The Japanese virtue to be modesty(like denial) when praised. it's Japanese soul. But a Japanese man doesn't praise the woman , saying that "You are perfect". A Japanese woman is surprised if saying "you are perfect". Because almost everyone Japanese knows "Everyone makes mistake sometimes". All human are not perfect. This is concept of Japanese modest(humble) Japanese. I mean it's Japanese soul. It seems that the Japanese is shy and negative. But it's not truth. Almost everyone Japanese knows "Every failure is a stepping stone to success". And we Japanese knows what we can learning from a failure and a mistake. I think that shyness(shy) is one of the Japanese individuality. I do not think that it understands easily in you because modesty and reserve(modestly) are peculiar to the Japanese. I am not undervaluing myself. I mean...I don't belittle myself. This is a general Japanese idea. こんな感じになりました。

flower_24
質問者

補足

再び申し訳ありませんでした。回答のお礼に補足内容を記入してしまい、本当に申し訳ありませんでした。 また、初めての投稿で知らなかったとはいえ、ルールを無視した形の投稿になってしまい、本当にすみませんでした。 不快な印象を与えてしまっていましたら、本当に申し訳ないことです。 ご指導いただきまして、本当にありがとうございました。 以後、気をつけます。 また機会がございましたら、どうかよろしくお願い致します。 この度は、貴重なお時間をありがとうございました。