• ベストアンサー

ハワイでのホームステイ帰りのスピーチ

はじめまして。 ハワイ島にホームステイに行くのですが、最後のさよならパーティというので、ホームステイ参加者全員と現地の人の前で、英語でスピーチをしなければなりません。  しかし、どのようなことを言ったらいいのか分かりません。 1分間くらいのスピーチでいいのですが、どのようなことを言ったらいいのか英語の文章を教えていただけませんか?  申し訳ございません。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • starmark
回答No.2

どのようなホームステイになるのかそれは質問者様自信しか分からないと思います。しかし私自身が一般に好まれるのではないかと思われる文面を書いてみます。ゆっくり読めば1分は持つのではないかと…^^ただし文章の骨組み程度にしか思わないでください。実際に現地に行って思ったことを質問者様がスピーチしないと意味はないです。それによって肉付けするもしくは削るなりなさってください。 Thank you everyone for giving us such a nice time in Hawaii. Thanks to this experience, we could learn so much about international sence and how we can have mind of hospitality to the other people. This is the final day for us in Hawaii but we should remember that even after the homestay, our relationship will go on. There are so many people on the earth and we can meet so few of them, no matter how long we live. So I believe everybody we met and talked in here is special friend for each of us. Tomorrow we must leave for Japan and will miss our sweet host family. But this is not the final to meet them. There will be opportunity to meet and talk to them again. So we will say "See you again" instead of "Good bye" to our host family tomorrow. Again, Thank you everybody. This will be so precious treasure all through my life.

Maroke
質問者

お礼

ありがとうございます! 参考にさせていただきます!

その他の回答 (1)

• gorogoo
回答No.1

人生、甘えないでね・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・