• 締切済み

翻訳お願いいたします。

翻訳お願いいたします。。 長文で申し訳ないですヽ(´o`; ~中略~ 次に○○教授の民法について見ていく。○○教授は△△大学法学部生の中でかなり有名な教授である。有名な理由は、学生がテストでよい評価が得にくいということである。○○教授も□□教授と同様に、確固たる「○○説」を持っている。しかし□□教授との違いは、テストで学生が「○○説」を書かないと良い評価を得られないという点である。テストで「○○説」を用いないで、学生自身の意見を書いてしまうと、教授は機嫌を損ねてしまい絶対に良い評価を与えない。□□教授のテストのように、学生は自分の意見を書くことができない。このことはまさに「自分の意見をのべる自由」がないと考えられる。教授の意見に縛られてしまい、学生は自分の意見を自由に述べることができないため、学問 の自由がないということができる。 よろしくお願いします泣

• 英語

みんなの回答

• Him-hymn
回答No.1

△△をやりにくいので、鈴木教授でやります。 First, we talk about Prof. Suzuki's constitution. His lecture has a lot of freedom in it. He has his own definite view of Abe administraition, "Suzuki Theory" so to speak. Suzuki Theory is logically constructed and is very understandable. However, the question here is whether you accept this or not. His students may think when he takes his test whether or not they answer the test questions based on Suzuki Theory. In order to get good grades, do they have to answer based on Suzuki Theory? No, they do not have to write that way. Rather, Prof. Suzuki does not like his students to answer his test based on his theory. Students should write their own opinion in order to get good grades. That is the freedom I am talking about, the freedom to express your own opinions. You should be free from restraint, and express your own opinion. That where we have academic freedom. 以上でいかがでしょうか?