香川選手とオリーマーズの対談の英会話に関して

このQ&Aのポイント
  • 香川選手とオリーマーズの対談時のオリーマーズの言葉を聴き取りたい
  • サッカーファンのための英会話勉強に興味がある
  • イギリス英語の聞き取りやスラングが難しい
回答を見る
  • ベストアンサー

香川選手とオリーマーズの対談の英会話に関して

スイマセンわたくしサッカーの大ファンで特にプレミアリーグが大好きです また同時に最近は自己流ですが英語を勉強してまして 特に映画や下記のようなサッカー選手のインタビューなど興味のあるものと 組み合わせてそういった場でのスラングや言い回しなどにも興味を持っ 勉強しているつもりです しかしイギリス英語(特に北の方の)の聞き取りや言い回し、スラング、若者語などが 難しくなかなか聞き取ることができません もしできたら下記の香川選手とオリーマーズの対談時のオリーマーズが言っている言葉を 聴き取って記載して頂けないでしょうか? http://www.youtube.com/watch?v=9pGVTkSEocM 宜しくお願い致します

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.1

--------------MUSIC-------------- Ohhh, fellas! Good to see ya! How are you? Well played tonight. Really, well done. Good to see you mate, how are you? It's lovely to see you, thank you so much. I mean, what happened with..., why did you get a yellow card tonight? It was a little clip. Urrrgh, well thank you so much for coming to, well I love to meet you, do you know what I mean? Big fan. Have you seen my turf, I've got my turf today. Yes, my gem N'Gemba played once. Do you remember her? Brilliant. Ha, ha. But I've got you an album for you, so you can, listen, listen to it, and check it out so. But I am off to Tokyo next week. Yah, yah, yah. Yah, I'm going there with One Direction. So umm, I'm over there for umm, for about, I don't know about a couple, or three or four days, so. It's going to be excited. Uh? Is it good place, yeah? I hear you're big over there..., massive. Yeah..., and I'm sort of going over there for their tour so. Ahhh, good, right, can we get a picture, yeah? --------------MUSIC-------------- Perfect, perfect. Listen, I'll let you, let you go. What can I say in Japanese? What, what would...? Konnichiwa? Konnichiwa! Aishiteru? I show konnichiwa. Aishiteru. I show, konnichiwa. Ah, yeah, he could be stitching me up. Ainishio. Konni, uh, konnichiwa. Konnichiwa. Aishiteru. Perfect. Thank you. --------------MUSIC--------------

sohtama
質問者

お礼

助かりました! 普通の会話の言い回しなど非常に理解できました ありがとうございました