• ベストアンサー

七夕を外国人に説明したい

七夕を外国人に説明したいのですが、どのように説明すればいいでしょうか。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#181195
noname#181195
回答No.2

電子辞書より抜粋。 The Tanabata Festival; The Star Festival (observed on July 7, or in some areas on August 7). The Star Festival is based on a Chinese legend of two stars in love: Vega (or the Weaver Star) and Altair (or the Cowhead Star). The stars resided on opposite sides of the Milky Way, but were allowed to meet just once a year on the evening of July 7. Praying for this happy reunion in the Milky Way on this evening, people celebrate this romantic festival.

その他の回答 (2)

• santana-3
回答No.3

まあ、中学生レベルで http://allabout.co.jp/gm/gc/66729/ を参考に。

noname#252332
noname#252332
回答No.1

七夕をgoogleで検索すると上のほうに出てくるWikipediaの七夕を開き左下のEnglishを選んで相手に見せ、これは中国の七夕だがこれが日本に伝わってちょっと変化したものだと説明します。