• 締切済み

英訳教えてください。

hidekonaの回答

• hidekona
回答No.1

こんにちは 100年前は今に比べて分からないことがたくさんあったから、その文今よりも楽しかったかもしれない。 Compared with what we have today, 100 years ago there was much left to be known(discovered) so it might have been that much happier. でも今でもまだまだ分からないことはたくさんあるし、100年かけて分かったことを踏まえてグレードアップしていけるから、今の方がinterestingなのではないかと思う。 But even today there are lot still unknown to us. From now on, we can make progress from what we will discover in the next 100 years, so it will be more interesting today than the past.