• ベストアンサー

英語で数学の式の証明

bartlebyの回答

• ベストアンサー
  • bartleby
回答No.2

もう遅いかも知れませんが・・・。 Let me show you how to prove that one is actually equal to two! We'll start with a simple assumption. a + b = 1 (a plus b is equal to one) Then, we add a plus b on both sides of the equation. This gives the following. 2a + 2b = a + b + 1 (two a plus two b is equal to a plus b plus one) Now, we subtract two from each side. 2a + 2b - 2 = a + b - 1 (two a plus two b equals a plus b minus one) Let's now split off a plus b minus one. 2 (a + b - 1) = a + b - 1 (two bracket a plus b minus one bracket equals a plus b minus one) Finally, divide both sides by a plus b minus one. 2 = 1 This gives two equal to one! QED (quod erat demonstrandum) In other words, so this has been proven! Can you see where the trick is?

chelsea113
質問者

お礼

丁寧なご回答、ありがとうございました☆