• 締切済み

●英語訳お願いします●

長文なんですが、英訳出来る方にお願いしたいです。 いつも辞書片手に、簡単な英文で彼にメールしているのですが、 今回きちんとした英語で伝えたいと思いお力を貸して頂ければ...と思い投稿しました。 意訳で訳せる方にお願いしたいです。お願いします。 「心配してくれてありがとう。 もうあなたに心配掛けない様にするよ。 あなたは普段忙しいから週末は出来るだけ休んでね。 あなたの送ってくれたロゴを確認したよ。 それはとてもクールで良いね。特に「●●」の文字の所が好き。 矢印が文字の代わりになってるのも良いね。。 私やあなたの友人達からすれば、 私があなたの彼女だっていう事がit sounds crazyだろうね笑) 私の夢を叶えてくれるの?その気持ちがすごい嬉しいよ。 あなたは私のヒーローだね笑 ●●に絶対連れて行ってね~。 私はスペイン語が話せないから、あなたが居ないと行けないよ。 私は色々な国に旅行に行きたいと思ってるんだよ。 寂しい時はあなたの事を考えたい所だけど、あなたの事を考えると余計に寂しくなるよ~。 あなたの事を考えたら会いたくなるし。 あなたが日本に来るのも楽しみだけど、私がそこを訪れるのもすごく楽しみだよ。 そこであなたに会うのも、Minnieに会うのも、BKに行くのも楽しみ笑) またあなたの仕事が落ち着いて時間が出来たらチャット相手になってね。」

• 英語

みんなの回答

回答No.2

Thanks so much(相手の名前). I won't make you worry about me like this time again. Sooo you seems like you've been so busy recently. Be sure to take care of yourself and take a break at weekends okay?? Also I saw the logo you sent to me and it's really cool! I especially love the part of "●●". and I also like your using the arrow instead of a letter. By the way I guess being your girlfriend must sound crazy to your/my people... but I really really like being your girl you know?? Woww are you gonna make my dream come true??lol I'm very happy that you think about that for me. You ARE my hero(相手の名前)! Well make sure to bring me to ●● okay?? I can't speak any Spanish so it's impossible to go there without you... well it's not just because of Spanish lol I really want to go many places around the world. I feel like I wanna think about you when I feel alone but that makes me feel even MORE alone!! aww Once I think of you I really start to imagine how wonderful you're here with me you know... I really can't wait you're coming Japan but also I'm so looking forward to visiting you there, seeing Minnie and going BK as well lol Well let's have a chat when you have a free time! love you, (質問者さんの名前) ってな感じでしょうか・・・(笑)シチュエーションが判らないのでちょっと微妙なとこもあるのと、やっぱり自分の言葉で書いた方がいいと思うので、上記を参考にしつつ自分の言葉にしてみてください! 彼との素敵な恋愛、楽しんでくださいね♪

• sayshe
回答No.1

<訳例> Thank you for worrying about me. I will try not to worry you any more. Try to take as much rest as you can on the weekend because you are usually busy. I checked the logo you sent me. It's so nice and cool. I especially like the letter ●●. I think it's good that an arrow substitutes for a letter. Not only my friends but also your friends would think it crazy that I am your girl friend. :D Do you make my dreams come true? I am really glad to know your consideration. I think you are my hero. :D Please take me to ●● by all means! I can't speak Spanish, so I will not be able to go unless you are with me. I feel like going on a trip to various countries. Though I want to think about you when I feel lonely, I feel all the more lonely when I am thinking about you. When I think of you, I want to see you. I am looking forward to visiting your country as well as I look forward to your coming to Japan. I am really looking forward to seeing you as well as Minnie. I can hardly wait to go to BK. :D Please chat with me when you get part of your work finished and find some free time. *** yahoo 知恵袋で張り付けて、こちらに戻ると同じ文章を見て驚きました。代り映えしませんが貼り付けます。