• ベストアンサー

モーターとエンジンってどっちが古い言葉ですか?

モーターとエンジンってどっちが古い言葉ですか?

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
noname#204879
noname#204879
回答No.2

以下は 英英辞典 Encarta World English Dictionary 1999,2000 からの引用です。 【engine】 14th century. Via French engin from Latin ingenium “talent, clever device” (source of English ingenious). 【motor】 15th century. From Latin, “mover,” from movere “to move” (source of English momentum).

その他の回答 (1)

• Tacosan
回答No.1

英語の motor と engine なら engine の方が古いかな.

参考URL:
http://www.etymonline.com/index.php?term=motor