• 締切済み

アメリカの国際免許証について

どなたかアドバイスをお願いいします。 以前、カリフォルニアに住んでおり運転免許を取得しました。 今は、アメリカではない国に住んでいるのですが、 急きょアメリカの国際免許証(international driving permit) が必要になり、ネットで調べたところ、郵送での申請が可能とのこと。 しかし、AAAのホームページにアクセスすることができず、 送付先や代金etc・・・詳しい内容が確認できません。 どなたか知っていらっしゃる方がおりましたら、 アドバイスお願いします。

みんなの回答

• luv-k
回答No.1

もうホームページにアクセスできましたでしょうか? とりあえずコピペしておきますね。 うちの郵便番号を入れたので、このサイトが出ましたが、郵送先は同じです。 http://www.aaacentral.com/travel/idp.jsp Before you travel the world, travel to any AAA office for your International Driving Permit. Bring your valid U.S. driver's license, $15USD* , and two ORIGINAL passport-type photos** (also available at AAA offices). You may also wish to fill out our International Driving Permit application in advance. Simply print out the application, fill in the information requested and bring it with you to the AAA office nearest you. If you prefer to secure your International Driving Permit through the mail, enclose your completed application form, two ORIGINAL passport-type photos each signed on the back, a $15USD permit fee and a photocopy of both sides of your driver's license and mail them to the AAA office nearest you. Include additional U.S. funds for expedited return mail service, if desired. See USPS.com or DHL.com for rates. NOTE: If you are currently overseas you can mail your completed application to the following office and address: AAA/IDP 1000 AAA Dr. Heathrow, FL 32746 Attn: Mailstop #28 *Funds must be in U.S. dollars. Acceptable forms of payment are U.S. bank check or money order payable to AAA and these major credit cards with expiration date- Visa, MasterCard, American Express, Discover Card. **Digital photographs are acceptable, however, they must be of a certain quality. Please read http://travel.state.gov/passport/pptphotos/digital_photography.html for guidelines http://ww1.aaa.com/vacation/idpapplc.html?association=AAA&clb_id=215&secure=N 申請書をプリントアウトしないといけないので(またはAAAのオフィスにて入手)、どうにかして入手できるようにしてください。 安全運転してください!