• 締切済み

インコネル625の腐食

インコネル625を粒界を見るために腐食させたいのですが、どのようにしたら上手く腐食させることが出来るんでしょうか?

みんなの回答

• drmuraberg
回答No.1

金属組織写真を撮って貰い観察していた者として気になっていました。 エッチングの実験経験は無いのですが、参考になればとアドバイスします。 以下は Inconel625とetchingをキーワードにYahoo UK&Irelandを調べた 例です。 1)同じ様な質問(回答なし)  Dear sir  I am looking for micro & macro etching solution for Inconel  625.  I used this solution  15 mL HCl、10 mL glycerol、5 mL nitric acid  but not good.  Thank you  Haroon Roorki University - Roorki, India 2)Pickling 《冶》酸洗い.  Sodium hydride baths are necessary to descale this alloy.  After the sodium hydride treatment, the material should be  immersed in a sulfuric acid bath 165°F (74℃)for approximately 3 minutes. A 25-minute immersion in a nitric-  hydrofluoric bath 145°F (63°C) is then necessary. Rinse. Sulfuric solution: 16% by weight, H2SO4. Nitric solution: 8%  HNO3 by weight and 3% HF by weight. Acid etching for macro-  inspection-expose material electrolytically to a 3-to-1 HCl to HNO3 solution, saturated with CuCl2 at a current density of 0.645 amp/in² (25.4 A/m) 3) Inconel 625 alloy.  Etched in 10% oxalic acid; 10 Volts for 10 secs. Bright field, 2.5x. ... Metallographic instructions for colour etching by immersion, ... 等々、やはり一筋縄では行かないようです。

ms_eoj_mgs
質問者

お礼

遅くなってすみません やはりインコネルを腐食させるのは困難なようですね. 色々な方法で試してみます. アドバイスをありがとうございました!