• 締切済み

マイクを使うと突然電源が落ちます

PCにマイクを付けても付けなくてもサウンドレコーダーで録音ボタンを押したときやyahooメッセンジャーでコールセットアップアシスタントの設定に入った瞬間に突然電源が落ちて再起動してしまいます。OSはXPproです。

みんなの回答

• violet430
回答No.1

サウンドドライバに問題があるのではないでしょうか。 システムエラー時に再起動しない様にしてエラー内容を確認して下さい http://121ware.com/qasearch/1007/app/nec.jsp?005673

leap-yama
質問者

補足

再起動しないように設定した後に試したら、今度はブルーバックの画面になり以下のようなメッセージがでました。 A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damacieto your computer. y~ D RIVE R_I RQL_NOT_L E S S_O R_EQU AL If this 1s the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: check to make sure any new hardware or software 1s properly Installed,if this 1s a new Installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. if problems continue, disable or remove any newly Installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing,if you need to use safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select safe Mode. Technical Information: *** STOP: 0x00000001 (0X00162AA4, 0x00000002,0x00000000,0XBAE167F3) sfng32.sys - Address BAE167F3 base at BAE14000, Datestamp 4249000b