• ベストアンサー

これらの単語を使って文章を作る。

chukanshiの回答

• ベストアンサー
  • chukanshi
回答No.2

1) heath A lot of heaths are growing. 2) villiany He did many villainy. 3) brandish He brandishs the spear. 4) valiant He is very valiant. 5) direful The accident is very direful. 6) valor What is needed for him is valor. 7) vantage He is at a point of vantage. 8) furbish He furbish up his French. 9) bark The dog is barking. 10) prophetic She is always prophetic of her own future. 11) wrought This is wrought iron. 12) repentance She has repentance for her crime. 13) recompense He recompensed me for my loss. 14) plenteous There are plenteous foods. 15) thane He is an offspring of a thane. 16) harbinger Frost is a harbinger of winter. 17) commendation He got a commendation from the general. 18) chastise She chastises her child. 19) impede Illness impede his progress in study. 20) battlement She looks up battlements. 21) access He is easy of access. 22) jutty The pier juts out into the lake. 23) frieze He looks at the frieze. 24) buttress She is a buttress of the constitution. 25) dignity He is a man of dignity. 26) grace She danced with grace. 27) trammel He was bothered by the trammel of etiquette. 28) shoal The ship striked on a shoal. 29) gloss She likes the gloss of silk. 30) adage She knows a lot of adages. 31) chamberlain His father is a chemberlain. 32) mettle She tried his mettle.