• ベストアンサー

英訳してください。

日本の首都は東京です。第二の都市は大阪です。第三の都市は名古屋です。3都市を合わせて三大都市圏といいます。日本人の2人に1人は三大都市圏に住んでいます。地方都市は北から、札幌・仙台・広島・福岡などがあります。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • bran111
回答No.1

The capital of Japan is Tokyo. The second and third biggest cities are Osaka and Nagoya, respectively. These areas including each of them are called three major metropolitan areas. Statistics shows that one in two Japanese people lives in the areas. There are many other provincial cities such as Sapporo, Sendai, Hiroshima and Fukuoka arranged from north to south.

noneya8
質問者

お礼

ご回答ありがとうございます。参考にさせていただきます。