• ベストアンサー

私は英語が喋れないので...を英語で

英語のディスカッションの誘いが来たのですが、「私は英語が喋れないのでそのディスカッションには参加できません。」を失礼のない英語で返事したいのですが、教えていただけないでしょうか?

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Nebusoku3
回答No.3

「私は英語が喋れないのでそのディスカッションには参加できません。」 Thank you for inviting me the discussion, but I am not able to attend it because, I am not good at speaking English to join in the discussion. Thank you again for your invitation. 最後にもお誘いに対するお礼を。。。

その他の回答 (2)

• Him-hymn
回答No.2

Thank you for inviting me to the discussion, but I do not want to accept the invitation because I am poor at speaking English and I do not like to talk with people in English. まず、お礼を言ってから、はっきりと断ること。そして、しっかりと理由を言う。この展開で失礼がない返事になります。 以上でいかがでしょうか?

• umeco51
回答No.1

Thank you for inviting me. However, I must decline your offer because I cannot speak English (my speaking skill is not good enough to join the discussion).