• 締切済み

娘のホームステイ先へメールを書きたい

娘たち6年生がオーストラリアにホームステイに出かけました。 今日の夕方にホストファミリーと初対面になったはずで、中にはホストファミリーから「無事着きましたよ」というメールをいただいているご家庭もあるようです。 こちらから、「無事着きましたでしょうか?」というようなメールをしたいのですが英語で文章が書けません。どなたかご教授を。

• 英語

みんなの回答

• miknnik
回答No.2

Dear Mr. & Mrs. XXXX: I am the mother of XXXXX and writing to you to thank you for taking her in. It is a tremendous relief that a loving family like yours is looking after her while she is so far away from home. I'd appreciate it very much if you could let me know how she is doing. Should there be any trouble, please let me know right away. Thank you again. Sincerely yours, (Your name)

• Him-hymn
回答No.1

Thank you for your hosting my daughters at your house. I wonder if they have safely arrived there. 私どもの娘をホストしてくださりありがとうございます。無事そちらについたかと思って。 このぐらいでいかがでしょうか。