• ベストアンサー

英訳してください

お願いします<(_ _)> enjoy ~ing 1彼女はピアノを弾いて楽しみます。 2少年たちは放課後野球をして楽しみます。 3ジョンは夕食後テレビを見て楽しみます。 4メアリーはよい音楽を聴いて楽しみます。 5私はダンスは決して楽しくありません。 would you mind ~ing? 1窓を閉めて下さいませんか。 2この手紙を投函して下さいませんか。 3数分間待って下さいませんか。 4その本を私に取って下さいませんか。 5時間を教えて(tell the time)下さいませんか。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

<enjoy -ing> 1. She enjoys playing the piano. 2. The boys enjoy playing baseball after school. 3. John enjoys watching TV after dinner. 4. Mary enjoys listening to good music. 5. I never enjoy dancing. <would you mind -ing?> 1. Would you mind closing the window? 2. Would you mind posting this letter? 3. Would you mind waiting for a few minutes? 4. Would you mind handing the book to me? 5. Would you mind telling me the time?

drinker325
質問者

お礼

御回答有り難うございますm(_ _)m