• ベストアンサー

だんだん出来るようになってきた・・・の英訳

bartlebyの回答

• bartleby
回答No.6

"I'm getting better"を使うのはいかがでしょう。 I'm getting better at being able to say what I want to say in English. "slowly"とか"gradually"を入れても良いですね。 I'm slowly getting better with my English, don't you think so? My English is getting a little better, don't you think? I think I'm making progress and my ability to express myself in English is getting better every day! I feel that I can now say what I want to say in English a little better than I could in the past. I am now more confident in being able to express my feelings in English, and it is not as bad as it was before. I'm happy that I can now make myself understood in Englsh better than before. より自然な言い方を気にするより、ご自分で考えた表現で良いのではないかと思います。

shooting-fish
質問者

お礼

My English is getting better,I feel. I feel that I can now say what I want to say in English better than I could in the past. このあたりが私の気持ちに近いです。 I could in the past.は今まで(before)と同じ意味ですか? たくさんの例文をありがとうございます。私には難し過ぎる文もありますが、少しずつ理解していこうと思います。