• ベストアンサー

この文を英語にして下さい

日本の気候にはいくつかの特徴があります。 まず、大きな特徴として挙げられるのは梅雨があることです。梅雨とは、5~7月にかけて発生する雨の非常に多い時期のことです。とても湿気が高く、気温も高いのでとても過ごしにくいです。主に日本・韓国・中国など東アジアで見られる現象です。 四季がはっきりしているのも大きな特徴です。春は桜、夏は緑の木々、秋は紅葉、冬は雪景色というように視覚的に季節の移ろいを感じることができます。 この文章を英語にしていただきたいです。よろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cincinnati
回答No.1

日本の気候にはいくつかの特徴があります。 Japanese climate has some distinctive aspects. まず、大きな特徴として挙げられるのは梅雨があることです。 First of all, one of big distinction that we can think is that there is a rainy season called "Tsuyu".. 梅雨とは、5~7月にかけて発生する雨の非常に多い時期のことです。 Tsuyu takes place usually around May through July in which we have a lot of rains. とても湿気が高く、気温も高いのでとても過ごしにくいです。 This time of year, humidity as well as temperature are so high that it is hard to spend the time. 主に日本・韓国・中国など東アジアで見られる現象です。 This climates is found in Japan, Korea, China and East Asia. 四季がはっきりしているのも大きな特徴です。 And also there are distinctive 4 seasons each other in this climate. 春は桜、夏は緑の木々、秋は紅葉、冬は雪景色というように視覚的に季節の移ろいを感じることができます。 In Spring, there is a lot of cherry blossoms, In Summer a lot of greens, In Autumn, leaf coloration and In Winter, snow covered scenery. You could sense changing climate of season visually.

kouririkujou
質問者

お礼

とても長い文章にも関わらず回答していただき有難う御座いました。とても参考になりました。

その他の回答 (1)

• sayshe
回答No.2

The Japanese climate has some characteristics. First of all, it can be considered as a big characteristic that there is "tsuyu" in Japan. "Tsuyu" is the Japanese rainy season that usually lasts from the beginning of June to the middle of July. The weather in this period is pretty unbearable because it is very humid and hot. This is a phenomenon that can be seen mainly in East Asia including Japan, Korea, China and so on. It is also a big characteristic that the four seasons can be recognized clearly. You can enjoy the change of seasons visually: for example, you can enjoy cherry blossoms in spring, green leaves of trees in summer, leaves turning red and yellow in fall and snowscape in winter. ☆「梅雨」は、6月初旬から7月中旬だと思いましたので、その部分を少し変えました。

kouririkujou
質問者

お礼

とても詳しい回答有難う御座いました。参考にさせていただきます。