• 締切済み

英語が達者な方以下を英訳お願いします。

あなたにちょっと聞きたいんだけどね、この添付画像のような満天の星空を見たことがありますか? 私はこんな星空はCGで作られたデザインだと思って生きてきました。大阪ではこんな星空は普段見えないし今まで生きてきた中で一度も見たことがありません。でも、聞くところによるとこの様な星空が毎日見えている場所も実在するらしいのです。それを聞いて私は本当に驚きましたよ。あなたの国では星空はどんな風に見えているの? こんなに美しいものなの?

• 英語

みんなの回答

回答No.4

I have something I'd like just to ask you. Have you seen the sky thoroughly filled with stars like this attached picture? I have thought since I was born that such a starry sky like this is a design made with CG. We ususlly cannot see such a starry sky in Osaka, so I had never seen any before in my life. But I hear a place does really exsit where you can see such a starry sky every day. I was very surprised to hear that. How do the starry skies look in your country? Are they beautiful like this? 「星空」という言葉が多くて、英語ではしつこいかなと思いましたが、日本語に合わせて、すべて starry sky としました。昼間の青空と誤解される恐れはありませんので、ただの sky の方が簡潔でいいかも知れません。または night sky 「夜空」 という言葉を挟むことによって単調さを回避できると思います。ご自身で試されても良いと思います。

• sayshe
回答No.3

#2.です。訂正です。第2文。添付されているのは、動画ではなく写真でした。 I would like to ask you something. Have you ever seen a star-filled night sky like the one in this attached 【video-clip⇒photo】? にして下さい。失礼しました。

• sayshe
回答No.2

I would like to ask you something. Have you ever seen a star-filled night sky like the one in this attached video-clip? I have always thought that such a starry sky is just a design created by CG. We cannot usually see such a starry sky in Osaka. I have never seen a wonderful night sky like this. However, people say that a wonderful starry sky like this can be seen every night in some places on the globe. I was really surprised to hear that. What does a night sky look like in your country? Is your night sky as beautiful as this?

回答No.1

Let me ask you something. Have you ever seen the starry sky like the photo attached? I've been thinking the sky like this is always a image designed by computer graphics. We cannot see it in Osaka and so I've never seen it in my life. But someone told me that there are places where you can see it every day. I was so surprised to hear that. How do you look at the starry sky in your country? Is it beautiful like this?