震災後、心配してる友達に・・・

このQ&Aのポイント
  • 2ヶ月経過しても震災の余震が続いている日本。さまざまな自粛措置が取られ、お祭りも中止されています。
  • しかし、復旧に向けて義捐金やボランティア活動が行われ、被災者を支援しています。
  • 私たちの街も多くの被害を受け、ボランティア活動に積極的に参加しています。ライフラインも復旧し、頑張っています。
回答を見る
  • ベストアンサー

震災後、心配してる友達に・・・

下の文を英語にして下さい。どうぞ宜しくお願いします(>_<) ↓ 地震から2ヶ月経ちました。いまだに余震があります。 日本は今、色々な事が自粛されており、 当然○○(お祭りの名前)もありません。 とにかく復旧にむけて、義捐金やボランティアなど、 さまざまな形で震災にあった方々を助けています。 幸い我が家は無事でしたが、 私達の街は、地震により とても多くの家が傾いたり、壊れたり 道路がゆがんだり、亀裂が入ってリしていますので 出来る限りのボランティアをしています。 ライフラインも、ようやく2週間前に水道が復旧しました。 ご心配をかけていますが、 私達は一生懸命頑張っていますので大丈夫です。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

Two months have passed since the huge earthquake. There are still a lot of aftershocks. In Japan, various events are voluntarily refrained now. Naturally ○○ festival won't be held, either. Anyway, for restoration, people help the victims in various ways such as donating funds or working as volunteers. Fortunately, my home was all right, but, in our town, very many houses were partially or completely destroyed by the earthquake. In addition, there are a lot of crooked or cracked roads everywhere. I work as a volunteer whenever I can. As for lifelines, water supply was finally restored two weeks ago. Thank you for worrying about us. We are all right and we are doing our best.

asami_1212
質問者

お礼

本当に本当に助かりました!!! お力を貸して頂き、どうもありがとうございました!!!!!