• ベストアンサー

ハーバード・ビジネス・スクールの首席について

ハーバード・ビジネス・スクールのBaker Scholarは首席とは別なんですか? 日本人は4人ほどいるらしいですが、これは上位数パーセントって事で首席卒業ではないんでしょうか? それとも大学院には首席という肩書きはないんですか?

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • tnk_tk
回答No.2

Baker scholarは首席卒業生の呼称と考えて間違いないのではないでしょうか? 「1人」とは限りませんが、卒業時に上位5%以内(全科目の7,8割近くをトップの成績を収めた人が多い)で、最優秀の成績でMBAを取得した学生に与えられるhonorである、と書かれていますから。 それにたいして、1年ごとにトップの成績を収めた学生(特に1年時)にはFord Scholarship(奨学金)が与えられ、Ford Scholarと呼ばれるそうです。 http://en.wikipedia.org/wiki/Harvard_Business_Schoolより Academic honors The top academic honor at Harvard Business School is the Baker Scholar designation (High Distinction), given to the top 5% of the graduating MBA class. In a typical year a Baker Scholar will have achieved "1s" in approximately 70 - 75% of his or her course credits. Students receiving honors (top 20%) in both their first and second years are awarded the MBA degree with Distinction. The student who receives the highest grades in each year of the program is awarded the Henry Ford II scholarship and is known as the Ford Scholar. For a typical student to attain this honor, he/she must achieve the highest available grade in each of the eleven MBA classes during the first year of the program. Other academic distinctions include the Thomas M. and Edna E. Wolfe Award, given to recognize scholastic excellence (generally to the student with the highest grade in the class) and the Loeb prize given for the most outstanding performance in finance.

ff-heaven
質問者

お礼

回答ありがとうございます。 参考になりました。

その他の回答 (1)

回答No.1

ベーカースカラーと言う事はベーカーと言う会社、或いはベーカー財団からの奨学金(スカラーシップ)を貰っている学生と言う意味です もちろん成績が良くないと奨学金は貰えませんがクラスのトップと言う意味ではありません 主席で卒業すれば卒業式の総代になって感謝演説を出来ますし有名大学ならマスコミで報道されるでしょう

ff-heaven
質問者

お礼

回答ありがとうございます。 参考になりました。