• ベストアンサー
※ ChatGPTを利用し、要約された質問です(原文:"whose"か", whose"か)

カミーユ、技術者のパイロット

Him-hymnの回答

  • Him-hymn
  • ベストアンサー率66% (3489/5257)
回答No.1

The story of ''Zeta Gundam'' is told through the viewpoint of Kamille Bidan, a civilian teenager and amateur mobile suit pilot, whose parents are engineers working for the Earth Federation and the Titans. ですと、a civilian teenager and amateur mobile suit pilotがコンマに囲まれて挿入句ということになり、whoseのかかるところがKamille Bidanとなります。ですから、Kamille Bidanの両親は共に技師であり、the Earth Federation and the Titansのために働いているという意味になります。a civilian teenager and amateur mobile suit pilotの部分だけがKamille Bidanと同格になります。また、関係代名詞は継続用法となります。 一方、 The story of ''Zeta Gundam'' is told through the viewpoint of Kamille Bidan, a civilian teenager and amateur mobile suit pilot whose parents are engineers working for the Earth Federation and the Titans. ですと、whoseの先行詞はa civilian teenager and amateur mobile suit pilotとなります。a civilian teenager and amateur mobile suit pilotは他にもいると思われますので、さらに関係代名詞をつけて、whose parents are engineers working for the Earth Federation and the Titans.となっています。 a civilian teenager and amateur mobile suit pilot whose parents are engineers working for the Earth Federation and the Titansの部分全体がKamille Bidanと同格となります。関係代名詞は限定用法(制限用法)となります。 カミーユの両親は技術者ですが、この文章だと両親が技術者のパイロットは一人しかなく、それがカミーユであるように感じます。 →そうは読めません。両親が技術者でthe Earth Federation and the Titansのために働いているa civilian teenager and amateur mobile suit pilotなのですから、a がついているからには、複数いるというのが前提です。 確かに、そんな環境を持つ人は少ないでしょうが、全くいない訳では無いでしょうから  ...pilot, whose parents are ... →意味が異なってきますが、間違いではありません。 以上、ご参考になればと思います。

remokon
質問者

お礼

返答ありがとうございます "a"が付いているので civilian teenager and amateur mobile suit pilot なる条件の者が複数いて、その中の一人であることは分かりました。 その複数の中で、両親が技師である者は普通に複数いることが考えられますか。それとも珍しくてほぼ単数でしょうか。注目すべき箇所が違いますか?

関連するQ&A

  • このwhoseは関係形容詞ですか?

    このwhoseは関係形容詞ですか? 辞書にはwhoseは関係形容詞はありませんが・・・。 It is now the turn of Mr Karzai to tame the very people who are his allies and with whose help he has been trying desperately to bring about some normality. http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/2460089.stm with whose helpってなんですか? これを挿入句のように、「彼の支援者とともに」と訳すのが自然だと思うんですけど・・・ whose=of whomとすると、 with of whomでもっとわからなくなります;;

  • 「be動詞 + dead」と「die」の違い

    「両親が亡くなった子供は孤児と呼ばれる。」 これを英訳すると、 A child whose parents are dead is called an orphan. となると思いますが、 A child whose parents died is called an orphan. でもよいのでしょうか。 つまり 「be動詞 + dead」 と 「die」 の 使い方の違いはなんでしょうか? どちらでもよい、というだけの話なのでしょうか? よろしくお願いします。

  • Writers and Critics

    Please introduce me the names of Japanese writers and critics whose passages are often used in the entrance examinations of universities and colleges in Japan.

  • この問題の回答を教えてください

    下記の画像のポエムに対する問題なのですが Whose teeth are being compared to"matching pearls“? Whose teeth are being compared to “hybrid corn"? Whose teeth are being compared to“white treasures"? "Matching pearls“, "hybrid corn“and "white treasures“ are all examples of which poetic device? What is the (2) meaning of the poem's title? Explain the poet's message (theme). 1つだけでも良いので回答を教えてください!! 本当にわかりません(><)!!

  • 英文の意味がわからないので助けてください。

    social customs and institutions are “made strange” by the device of presenting them from the viewpoint of a narrator who happens to be a house. 「社会の風習と慣例はそれらを発しているデバイスによって、家に出くわした語り手の視点から”変に”される」???よくわかりません・・・お願いします。

  • "YUGEN"についての記述

    ドナルド・キーンが幽玄について述べた記述です。 「In what kind of place is the stage of yugen to be found? Let us begin by examining the various class of people on the basis of the appearance that they made in society. 【May we not say of the courtiers whose behavior is distinguished and whose appearance far surpasses that of other men, that they are at the stage of yugen? 】 From this we may see that the essence of yugen is true beauty and appearance.」 【】の部分がわかりません。 May we not say of ~・・・・出だしはどんな風に訳せばいいのでしょうか? notが入っていて?です。 the courtiers whose behavior is distinguished and whose appearance far surpasses that of other men    (振る舞いが気品があって、出演(容姿?)がはるかに他の男たちのそれを凌ぐ廷臣たち) that they are at the stage of yugen?  (彼らは幽玄の舞台にいます?)  that they are~の"that"は何を指しているのでしょうか? 全体の訳を教えてください。

  • QA69 ……この英文はどう訳せばよいでしょうか

    QA69 Of these three, Earth produces Heaven男 to whom she bears the Titans, the Cyclopes and the hundred-handed giants. The Titans, oppressed by their father, revolt at the instigation of Earth, under the leadership of Cronos, and as a result Heaven and Earth are separated, and Cronos reigns over the universe. 試し訳 この三神のうち、ガイア(Earth)は彼女がティタン神族のキュクロプスとヘカトンケイルを生むためにウラノス(Heaven)に生ませる。そして、テイタン族は彼らの父(ウラノス)に虐待され、ガイアの教唆instigationを受けて、クロノスが指揮leadershipして反抗する。その結果、ウラノス(Heaven)とガイア(Earth)は分かれ、クロノスが全世界を支配することになる。 (1)Earth produces Heaven to whom she bears the Titansについて    Produceの意味は「Sheが子を産むためにHeに生ませた」の意味でしょうか キュクロプスとヘカトンケイルはEarth とHeaven の子となるのだろうか。 (2)be separatedは分割・分かれ/ の意味でしょうか (3)instigationとthe leadership of Cronosの違い      指示者と実行者の違いでしょうか *Classical Mythology. a member of a family of giants having a single round eye in the middle of the forehead. *Then Zeus remembered the prisoners still in Tartarus, including the Cyclopes and the hundred-handed giants. Zeus, with his brothers Hades and Poseidon, descended into Tartarus and freed these Titans. Together, they moved towards the foot of the mountain of Cronos.

  • 和訳をお願いします!!!

    effective schools are indeed more likely to have supportive parents, though the differences are not always as large as might be expected. The smallest differences are in direct parent involvement, In effective and ineffective schools , parents are about equally likely to attend parent-teacher conferences, visit classes. and phone the school about problems. Parents do attend more PTA meetings at effective schools than at ineffective ones, but at both types of schools only a small minority of parents attend. The differences between schools are greater when we look at parent involvement from the other direction.

  • 和訳をお願いします!

    Finding Help for Struggling Teens:A Guide for Parents and the Professionals Who Work with Them This guide provides parents of struggling teens and professionals who work with them a concise overview of issues they are likely to face,the range of avaiable services and programs,practical strategies for finding the right services and programs,and advice on how to cope with a struggling teens. よろしくお願いします!

  • 文法の質問がいくつかあります。

    For an individual belonging to that culture, such works are, using UNESCO's terminology, part of an "artistic and cultural patrimony." ここのforはどういう意味でしょうか。理由のforでしょうか?~にとっては、という意味のforでしょうか? It seems reasonable that the government of Mali, within whose borders the Djenne-jeno antiquities are buried, be the one to regulate excavating Djenne-jeno and to decide where the statues should go. whoseはMali's bordersということですか?でもwithinがあるのでwithin Maliなのですよね?whoseの先行詞はどれでしょうか。 またisではなくbe the oneでbeとなっているのはなぜでしょうか?