映画「エデンの東」のラストシーンの名セリフの英文

このQ&Aのポイント
  • 映画「エデンの東」のラストシーンに登場する名セリフの英文を知りたいです。
  • 監督エリア・カザンの名作「エデンの東」のラストシーンでのセリフの英文について教えてください。
  • 映画「エデンの東」のラストシーンでのセリフの英文を知りたいのですが、どこで入手できるでしょうか?
回答を見る
  • ベストアンサー

映画「エデンの東」のラストシーンの名セリフの英文

こんにちは。 エリア・カザン監督の名作「エデンの東」のラストシーンあたりの名セリフの英文のオリジナル テキストが入手出来ず、投稿させていただきました。 (これを題材に、あるエッセイを書こうと思っているもので) アブラがキャルの父アダムに「この世でいちばん寂しい事は愛されない事です」と 話して、キャルに合って欲しいとお願いするシーンのセリフです。 「この世でいちばん寂しい事は愛されない事です」は、当方の記憶では 「its the lonliest thing in the world, not to be loved」だったような気がします。 この前後のセリフの英文のオリジナルテキストを知りたいのですが。 エデンの東の英和対訳本を入手出来ない為、よろしくお願い致します。

• 洋画

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • bug_bug_jp
回答No.3

No.2 回答者です。 まだ足りないようですね。ではすべての台詞をご覧ください。 *台詞だけですので映像と照らし合わせながらどうぞ。 http://www.script-o-rama.com/movie_scripts/e/east-of-eden-script-transcript.html

clemente
質問者

お礼

すみません!いただいた最初の御回答をベストアンサーに選ぶのを忘れていました。

その他の回答 (2)

• bug_bug_jp
回答No.2

DVDを持っているので引っ張り出してみました。 ---------- Abra: Mr.Trask -- can you hear me? Is it just Cal you won't answer? Can you answer? I think you can understand me, though. I think behind your eyes you're just as alert as ever and understand everything I say -- only you can't show it. Mr.Trask, it's awful not to be loved. It's the worst thing in the world. Don't ask me -- even if you could -- how I know that. I just know it. It makes you mean -- and violent -- and cruel. And that's the way Cal has always felt, Mr.Trask. All his life! Maybe you didn't mean it that way -- but it's true. You never gave him your love. You never asked for his. You never asked him for one thing. Cal did something very bad and I'm not asking you to forgive him -- or bless him or anything like that. Cal has got to forgive you -- for not having loved him -- or for not having shown your love. And he has forgiven you. I know he has. But you must give him some sign, Mr.Trask -- some sign that you love him -- or he'll never be a man. All his life he'll feel guilty and alone unless you release him. I love Cal, Mr.Trask. And I want him to be happy and strong and whole. And only you can do it. Try! Please try! Find a way to show him! Ask for something. Let him help you, so he knows you love him. Let him do for you -- Excuse me, Mr.Trask, for daring to speak to you this way -- if you hear me -- but I had to!

clemente
質問者

お礼

まさにこれです。本当にありがとうございます!

• ddeana
回答No.1
clemente
質問者

お礼

迅速な御回答 ありがとうございます。