• 締切済み

スプリンターセルについて

PS版のスプリンターセルパンドラトゥモローのステージ5ジャングルのステージの最初も方で、敵を2人倒したあとで、大きな穴の中に入っていった後、どこへ行けばいいのか分からなくて困っています。ロープで降下していって犬を倒した後。 その後どこにも行けません。もしかしてバグ? 誰か教えてください。

みんなの回答

noname#62848
noname#62848
回答No.2

UBIのフォーラムのQ&Aからですが Q:an someone help me with the Jungle mission 5 for PS2? I take out the two guards and hide their body and take the rope down the cave. But once i get on the cliff i can't figure out what to do. I see another cliff below me across the way, but i can't jump there or make any way there without dying. Can anyone help? A:I was stuck here for ages too. you need to walk to the far left of the cliff and climb out to a pole then climb up to a wooden beam. shimmy right until your about halfway across then hold up on the left thumbstick and press circle to drop down and catch the ledge below. do this again till u can pull yourself up onto another ledge where you can rappel all the way to the bottom. hope this helps. ・・・最も左の方へ崖を降りてポールを伝って登り木の梁にぶら下がって真ん中まで行く。岩盤のでっぱりにつかまって懸垂下降して別の岩につかまるこれを下まで繰り返す・・・?。left thumbstickというのはぶら下がるための機能のことでしょうか。 翻訳サービスなどもご参考に。

参考URL:
http://www.excite.co.jp/world/english/
  • thanks39
回答No.1

↓参考になりますでしょうか? http://www.ne.jp/asahi/hzk/kommander/scptk5.html