• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

至急英文チェックをお願い致します(隣人トラブル)

• 質問No.9727010

お礼率 87% (441/505)

現在北米に住んでおりまして(マンション),昨晩,帰国のために引っ越しの準備をしていたら,ちょうど玄関のドアを開けた時に隣人と遭遇して,その時に「静かにしてくれ」と言われました.その翌朝,その隣人から手紙が届きました.

内容は,「私は数カ月もの間,毎晩,騒音でほとんど眠れなくてとても苦しんでいる.しかし,昨晩,その原因があなたであることが判明した.今この手紙を書いている時も頭痛が酷くて苦しんでいる.大家さんに私の苦情を報告したからな.」とありました.

確かに,昨晩は,引っ越しの準備でガチャガチャしていたので,私が完全に悪かったと思います.ですが,隣人のいう「数カ月もの間の毎晩の騒がしい音」は,明らかに私ではありません.理由は,私も同様の騒音に悩まされているからです.また隣人は明け方まで毎日騒がしいことを言っていますが,私は遅くとも1時半には就寝します.なので,私が原因ではないということを伝えるために,下記の英文を作成しました.

恐れ入りますが,どうぞよろしくお願い致します.

-------------------
March 24, 2020

Dear Sir,

This is from unit 501.
I hope this finds you well.

From the bottom of my heart, I apologize for being so noisy for several hours last night. I was preparing to move out at that time. I have deeply reflected and am regretting things.

However, I was really confused when I read your mail today and would like to tell you following two issues.

First, I have been living in the unit 501 since last April. I did NOT change a daily routine since last April. At the latest, I go to bed by 1 am every night. Of course, I do NOT neither rat nor bang nor slam.

Second, I’ve been suffering from loud noise for months as well as you've been. It’s rattling, banging, slamming and loud music. I bought earplugs, but I was not able to stand the noise during night. As a result, I have had trouble falling asleep.

For the above reasons, I think that the cause of what you are suffering from loud noise every night for months is not related to my unit 501 at all. I mean, loud noise last night caused on preparing to move out is caused from my unit for sure, but I think that loud noise every night for several months does NOT have to do with my unit.

I am sorry if I'm about to offend you but I thought I had to tell you the fact and my opinion. I pray that you can recover a peaceful sleep.

Best regards,
Unit 501
------------

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
  • ベストアンサー

学問・教育 カテゴリマスター
 このままで通じると思います。

1. 下記を削除なさるのも一案。
 I have deeply reflected and am regretting things.
 Of course, I do NOT neither rat nor bang nor slam.

2. 下記に Second, I’ve been suffering from と loud noise の間に same を入れる。

それと、写しを取って。大家さんにも渡すか出す。
お礼コメント
octopass

お礼率 87% (441/505)

早速,有難うございます!!!本当に助かりますm_ _m
投稿日時:2020/03/24 13:12